ALLAH (cc)'IN EN GÜZEL İSİMLERİ (ESMA-ÜL HÜSNA)
el - BÂRİ

Her şeyi kusursuz ve mütenasip yaratan.


Anasayfa    |     Ben Kimim?    |     Öğrenci İşleri
Flash ile Yürüyen Araba (Hafta 5)
03.03.2015         (10281) kez okundu    
Tweetle     Yazdır

Selamun aleyküm, merhaba bu dersimde hazır bir araba resmini alıp yürüteceğiz. Flash programı ile araba yürütmek çok kolay aşağıda detaylı anlatmaya çalıştım.

Bu ders Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri Bilişim Teknolojileri Alanı Grafik ve Animasyon dersinin Animasyon Temelleri modülünün 5.haftasında işlenmektedir. 5.hafta için uygulama olarak kullanılabilir.

Flash ile Araba Yürütme:

1.Adım: önce internetten bir araba resmi bulalım. Ben aşağıdaki resmi kullandım.

araba resmi

2.Adım: İndirdiğimiz resmi düzenlemek için açalım. Ben fireworks programında açtım. 

3.Adım: Resimdeki yolun altta kalan kısmını yani arabayı kesmeden yolu keselim ve flash programını açarak yeni bir katmana yapıştıralım. Yapıştırırken açılan pencereye tamam diyelim.

4.Adım: Resimdeki arabanın üstünde kalan havayı da keserek flash içine yeni bir katman olarak ekleyelim.

 5.Adım: Arabayı da kenarlarından çizerek keselim, tekerleri almadan keselim. Tekerleri ayrı alacağız. Tekersiz kestiğimiz arabayı flash içine yeni bir katmana alalım.  Kaynak: www.mustafakarsli.com

  6.Adım: Arabanın tekerlerinide keserek flash içine arabanın bulunduğu katmana alalım.

  7.Adım: Hava ile Yolu sahnede birleştirecek şekilde yerleştirelim ve bu katmanları kilitleyelim. Bu iki katmanı da 80.kareye sağa tıklayarak anahtar kare ekle diyelim. Arabayı 80 karede yürüteceğiz. Bu nedenle hava ve yolu 80 kare ekranda görüntülüyoruz.

  8.Adım: Araba katmanına gelelim ve sadece tekeri seçip üzerinde sağa tıklayarak sembole dönüştür diyelim. Açılan pencereden film klibini seçelim ve adını yazarak tamama tıklayalım. Sonra tekere çift tıklayarak sembol içine girelim. 

  9.Adım: Sembol içine girdikten sonra tekeri döndürme animasyonu vereceğiz. Zaman çizelgesinde 5.kareye sağa tıklayalım ve anahtar kare ekleyelim. 5.karede iken tekeri saat yönünde biraz dönderelim. Sonra ekli karelerin ortasında (mesela 3.kareye) sağa tıklayarak klasik ara oluştur yazısına tıklayarak animasyon verelim. Sonra 10.kareye gelelim ve sağa tıklayarak anahtar kare ekleyelim. 10.karede iken tekeri saat yönünde biraz daha dönderelim. Sonra ekli karelerin ortasında (mesela 8.kareye) sağa tıklayarak klasik ara oluştur yazısına tıklayarak animasyon verelim.  Bu şekilde teker ilk haline gelene kadar dönderip animasyon verelim. Animasyonu tamamladıktan sonra sembol içinden çıkarak sahneye dönelim. 

Teker Hareketi

10.Adım: Sahneye döndükten sonra sağdaki kütüphaneden oluşturduğumuz teker sembolünden 1 adet daha sahneye ekleyelim ve tekerleri araba resminde yerlerine yerleştirelim. Tekerleri ve arabayı seçelim üzerinde sağa tıklayalım ve sembole dönüştür seçeneğine tıklayalım. Açılan pencereden film klibini seçerek adını yazıp tamama tıklayalım. Arabayı ve tekerleri tek bir sembole dönüştürdük.

arabaya hareket sahne katmanlar

11.Adım: 1.karede iken Arabayı sahnenin soluna dışarı çıkaralım. 80.karede sağa tıklayarak anahtar kare ekleyelim. 80.karede iken arabayı sahnenin sağına dışarı taşıyalım. Ekli karelerin ortasında sağa tıklayalım ve klasik ara oluştur seçeneğine tıklayalım. 

Araba hareket katmanlar

Böylelikle animasyonumuz hazır. Ctrl+Enter yaparak animasyonu izleyebiliriz.

Ders ile ilgili sorularınızı ve görüşlerinizi aşağıdaki yorum ekle bölümünden yazabilirsiniz.

Yeni derslerde görüşmek üzere sağlıcakla kalınız...

Mustafa KARSLI   Kaynak: www.mustafakarsli.com

© 2008 - 2024
Mustafa KARSLI